1. Segíti a testsúlycsökkenést és az ideális testsúly megtartását
    Ha testmozgást végzel, akkor az elfogyasztott táplálékmennyiség még nagyobb részét égeti el szervezeted.
  2. Energiát ad
    A munkanap végén fáradtnak és mentálisan kimerültnek érzed magad, mivel nem optimális a vérkeringésed és ráadásul éhes is vagy. A testmozgás nem elfáraszt, hanem pont ellenkezőleg, segít feltöltődni energiával!
  3. Megszabadít a stressztől és az idegességtől
    Egy lendületes séta jobb és hatása is hosszabban tart, mint a nyugtató vagy szorongásoldó szereké.
  4. Megelőzi a keringési problémákat, a diabéteszt, a csontritkulást és a rák bizonyos fajtáit
    A testmozgás csökkenti a vérnyomást, javítja a koleszterinszintet, és a rendszeresen sportolóknál felére csökken a keringési rendellenességek kialakulásának kockázata. A mozgás stimulálja a kalcium elraktározódását a csontokban, ezért sokkal hatékonyabb a csontritkulás elleni küzdelemben, mint a gyógyszerek. A mozgás a rák bizonyos fajtáinak kialakulását is segít megelőzni, például az emlőrákot vagy vastagbélrákot.
  5. Meghosszabbítja az életet
    Azok az emberek, akik legalább heti 2000 kalóriát testmozgás segítségével égetnek el, átlagosan 2 egészséges évvel tovább élnek, mint azok, akik nem mozognak.
  6. Csökkenti a premenstruációs és a menopauzás tüneteket
    A mozgás javítja a vérkeringést, tágítja az ereket és csökkenti a menstruációs görcsöket. A sportolás segít a menopauzás időszakra jellemző hőhullámok és éjszakai izzadás megszüntetésében.
  7. Javítja az emésztést
    A fizikai aktivitás serkenti az emésztést és megelőzi a székrekedést.
  8. Jót tesz a hátnak
    A testmozgás erősíti és edzi a gerincoszlopot, a hát izmait, ínjait és ínszalagjait. A törzs izmai segítik a gerincoszlop egészséges (és fájdalommentes) működését.
  9. Melegít
    A testmozgás javítja a vérkeringést, tágítja a hajszálereket, így nyugalmi állapotban is javítja az anyagcserét.
  10. Megszépít
    A mozgással a bőr is egészségesebbé válik, a szemek tisztábbak, az izmok feszesebbek lesznek, javul a testtartás és csökken a visszerek és a cellulit megjelenése.

Az edzések beosztásakor a következő arányokat érdemes szem előtt tartani:
Kardioedzés – 50%: intenzív gyaloglás, biciklizés, tánc, aerobik, úszás
Erősítő edzés – 40%: súlyzózás, jóga, úszás, hegymászás, túrázás
Nyújtó edzés – 10%: stretching, jóga

0 Hozzászólások

Hozzászólás

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.