Szeretnéd egészségesen, fitten tölteni ezt az évet? Nem kell hatalmas áldozatokat hozni, elég néhány apró változtatás, hogy kihozd magadból a maximumot! Fogadd meg tanácsainkat és 2016 a Te éved lesz!

1.    Mozogjmozgas2
Ha eddig is rendszeresen sportoltál, akkor ez nem újdonság, ha esetleg nem, akkor biztosan szerepel újévi fogadalmaid között ez a cél is. Ugye?
Nem kell túlzásba esni, ha év elején túl sokat vállalsz, akkor nehezebben tartod meg hosszú távon. Inkább csak annyit mozogj, amennyi még jólesik és kényelmesen kihozható a szabadidődből. Így egész évben fent tudod tartani a rendszeres sportot.

2.    Egyél minden nap friss zöldséget, gyümölcsöt
gyumolcsNemcsak a vitamin és rost tartalmuk miatt érdemes fogyasztani őket, de jelentős mennyiségű vizet is tartalmaznak, így a folyadék-háztartásunknak is jót tesznek.
Naponta kb. 5 adagot ajánlott fogyasztani, egy adagnak egy darab gyümölcsöt (pl. alma, narancs, banán) tekintünk vagy egy adag zöldsalátát, esetleg egy adag olyan főtt ételt, melyben főtt vagy párolt zöldség van. 100%-os gyümölcs és zöldséglevek is helyettesíthetik a terményeket.
Arra érdemes még figyelni, hogy ha van rá lehetőség, akkor idénygyümölcsöket és –zöldségeket próbáljunk beszerezni, és mindig jól mossuk meg. A fruktóztartalom miatt pedig, ha ügyelünk a súlyunkra, akkor mértékletesen fogyasszuk a nagyobb cukortartalmú gyümölcsöket, mint például a banán vagy a szőlő.

3.    Igyál elegendő vizetviz
Örök téma a vízfogyasztás, hiszen szervezetünknek óriási szüksége van rá. A napi 2-3 liter ajánlás betartásával megelőzhetsz betegségeket, szebbé teheted bőröd, hajad és körmöd és megelőzheted az idő előtti öregedést.

4.    Próbálj ki egészséges nassolnivalókat
wellnwssKinek ismerős a délutáni édesség utáni vágy? A legtöbb ember számára általában az ebéd után jön el, de bármikor ránk törhet és ha engedünk neki, annak bizony egy idő után nyoma lesz alakunkon, egészségünkön. A jó hír, hogy ma már rengeteg lehetőség van ennek a vágynak a kielégítésére anélkül, hogy kockáztatnánk.

Az egészséges nassolnivalókra néhány példa:
–    fehérje szelet – például az Oriflame Wellness szelete igazán finom, édes és mégis egészséges
–    shake-ek, turmixok – házilag is elkészíthető, ekkor figyeljünk a cukor mennyiségére! Ha pedig nem szeretnél kockáztatni, válaszd az Oriflame Wellness Shake-et, mely 3 ízben kapható és remekül eltelít, elveszi az édesség utáni vágyat.
–    gyümölcs, magvak (óvatosan fogyasszuk a cukor- és zsírtartalom miatt)

wpack5.    Szedj vitamint
Főleg a téli hónapokban fontos, amikor kevesebb (és kevésbé friss) zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztunk, de érdemes egész évben gondoskodni az immunrendszer támogatásáról. Vannak olyan tápanyagok, melyeket jellemzően nem viszünk be vagy csak kis mennyiségben az étkezéssel, ilyen például az Omega-zsírsavak vagy az antioxidánsok csoportja, ezek esetében a táplálékkiegészítők jelentenek megoldást.
Javaslatunk az Oriflame Wellness Csomag, mely egy tasakban tartalmaz mindent, amire a szervezetednek szüksége van: Multivitamint, Omega zsírsavat és Svéd antioxidánst.

6.    Ápold és védd bőrödet
arctisztTartsd be a négylépéses arcápolási rutint, bőröd meg fogja hálálni! Az arclemosás és tonikkal való tisztítás után következik a szemkörnyék ápolása megfelelő krémmel, majd szérum, végül pedig a nappali vagy éjszakai hidratáló krém. És sose feledkezz meg a fényvédelemről! Az Oriflame minden lépésre kínál megoldást bőrtípusodnak, korodnak megfelelően, olvasd el ajánlásunkat az Oriflame Szépség Blogon! (link)

7.    Aludj elegetalvas
Egy egészséges felnőtt embernek kb. 7 óra alvásra van (lenne) szüksége, de sokan sajnos ennél kevesebbet pihennek, ami számos élettani hatással jár: gyengül az immunrendszer, bőrünk gyorsabban öregszik a kollagénszint csökkenése miatt, és az étvágyunk is megnő, ha nem alszunk eleget. Ez egy hormon miatt van, melynek mennyisége az alváshiánnyal növekszik és éhségérzetet generál. Nem beszélve arról, hogy kialvatlanul ingerlékenyebbek leszünk, fogékonyabbak a stresszre és ezáltal számos betegség kialakulásának kockázata is megnőhet.

8.    Légy pozitív
pozitivA lelki egészségedért is sokat tehetsz, ha optimistán szemléled a világot. Próbáld meglátni a jó dolgokat, örülni annak, amid van. Egy jó gyakorlat erre: esténként gondold végig a napodat és keress benne valami jó dolgot, ami örömet okozott, ami sikerélményt jelentett vagy boldoggá tett. Rá fogsz jönni, hogy minden napban van ilyen, csak a nagy rohanásban hamar elfelejtjük őket. Akár családi esemény is lehet az esti összegzés, számoljatok be egymásnak a napi pozitív eseményről!

9.    Nevess sokat
Nem is gondolnád, mennyi jótékony hatása van a nevetésnek! Erősíti az immunrendszert, növeli a boldogsághormonok termelődését, levezeti a feszültséget, csökkenti a stresszt, egyensúlyban tartja a vérnyomást, erősíti a szívműködést, és még sorolhatnánk… Nem utolsósorban pedig rettentően jól tud esni!

10.    Legyen egy jó hobbid
hobbiHa van egy olyan tevékenység az életedben, mely mindig örömmel tölt el, az jelentősen hozzájárulhat az általános közérzeted javulásához. A legjobb, ha ez valamilyen mozgásforma, de ha számodra a horgolás vagy a sakk jelenti a kikapcsolódást, akkor teremtsd meg a lehetőségét, hogy rendszeresen hódolhass szenvedélyednek!

0 Hozzászólások

Hozzászólás

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.