Előfordul, hogy gondosan odafigyelsz minden egyes kalóriára, szinte már csak salátán élsz, mégsem megy úgy a fogyás, mint ahogy szeretnéd. Összegyűjtöttünk 5 olyan tényezőt, ami megakadályozhatja a sikert.

Nem eszel eleget

Meglepően hangzik? Pedig a túlzásba vitt ételmegvonás visszaüthet! Ilyenkor ugyanis lelassul az anyagcsere, a szervezet elkezd tartalékolni és sokkal lassabban fogsz fogyni, mint egy kiegyensúlyozott diétával. Ráadásul, ha nem jutsz hozzá azokhoz a tápanyagokhoz, vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz, amikre szükséged van az egészséged megóvásához, annak súlyos következménye is lehet. Napi 1200 kalória minimum szükséges az egészséges egyensúly megőrzéséhez.

Nem iszol elég vizet

Amellett, hogy a szervezetnek alapvetően szüksége van a vízre, a fogyásban is nagy szerepe van. Például, ha sok vizet iszol, az teltségérzetet okoz, így később éhezel meg és kevesebbet is eszel. Ha pedig az üdítőket és gyümölcsleveket vízre cseréled, máris sokat tettél a cél érdekében.

Nem tervezel előre

Az ember könnyedén eltervezi, hogy egészségesen fog étkezni, hiszen nem lehet az olyan nehéz… aztán az élet rendszerint közbeszól. A rohanós hétköznapokban nincs idő folyamatosan azon gondolkozni, mi mennyire egészséges, mi fér bele a napi étrendbe és arra még kevésbé jut idő, hogy beszerezz újabb és újabb megfelelő alapanyagokat, majd főzz belőlük magadnak minden nap – esetleg duplán, ha a családnak hagyományos ételt főzöl.
Ezért érdemes előre gondolkozni, és például nagy adagot készíteni a fogyókúrás ételből, majd lefagyasztani. Vagy tarthatsz magadnál egészséges nassolnivalókat, hogy ha két étkezés között bekapnál valamit, ne egy csokit vegyél gyorsan a boltban.

Kizársz teljes ételcsoportokat

A teljesen szénhidrát- vagy zsírmentes diéta komoly egészségügyi kockázattal jár, hiszen a szervezetnek mindhárom fő tápanyag-csoportra szüksége van. Hosszú távon nem fenntartható és a megvonás negatív hatásai miatt a kívánt eredmény sem érhető el vele, mert a szervezet túlélő üzemmódra kapcsol, ahogy a túl kevés kalóriabevitel esetén is.

Nem figyelsz oda az evésre

Amikor diétázol, nyilván tudatosan választod ki az ételeket, méricskéled a kalóriatartalmát, összetevőit, de odafigyelsz az evés folyamatára is? Rengeteget számíthat például, hogy alaposan megrágd az ételt és kis falatokat egyél egyszerre. Étkezés közben érdemes két-három alkalommal megállni egy kicsit, ilyenkor ihatsz egy korty vizet is, és figyelj a tested visszajelzéseire, vajon már jóllaktál? Ne annyit egyél, amennyi a tányérodon van, vagy amennyit felszolgáltak, hanem annyit, amennyivel pont jóllaksz. Ehhez viszont tényleg az evésre kell koncentrálni, nem csak bedobni a reggelit az autóban vagy az ebédet munak közben, a gép előtt ülve. Add meg a módját az étkezéseknek!

0 Hozzászólások

Hozzászólás

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.