A jojó effektusról már mindenki hallott, és sokan tapasztalták is. Ha visszakúsznak Rád a kilók a fogyókúra után, akkor a diétára szánt idő, pénz és energia kárba vész és kezdheted elölről az egészet. Tippjeinkkel segítünk, hogy ne így legyen!

+1. Válassz megfelelő fogyókúrát!

A plusz egy tippel kezdjük, hiszen ez igazából mínusz egy, mivel nem a fogyókúra után, hanem előtte kell gondolni rá.

A siker leginkább ezen múlik! Vannak diéták, amivel gyorsan és sokat lehet fogyni, ezek azonban nem hoznak hosszú távú eredményt, a legtöbb esetben néhány héten belül a leadott súlyfelesleg visszatér. Ez azért van, mert a gyors megoldások drasztikus módszereket takarnak, melyek nagyon messze állnak az életvitel-szerűen tartható, egészséges táplálkozástól, így amikor visszatérsz a normál étkezésekhez, a kilók is visszatérnek. A megvonástól ráadásul a szervezet tartalékoló üzemmódba kapcsol és a bevitt kalóriákból még többet próbál elraktározni, ezért sokszor még többet is visszahízunk, mint amennyit leadtunk.

A kulcs tehát az egészséges, kontrollált fogyás, melynek során minden szükséges tápanyagot beviszünk, de fölösleges és üres kalóriáktól tartózkodunk. Mellette pedig természetesen elengedhetetlen a testmozgás.

1. Alakíts ki hosszú távon tartható étkezési szokásokat

Az előző pontból is következik, hogy a fogyókúra után sem szabad teljesen visszatérni a korábbi étkezési szokásokhoz, főleg, ha az sok egészségtelen elemet tartalmazott. Legjobb esetben a fogyókúra nem is egy egyszeri diéta, hanem inkább életmód-váltás, azoknak az irányelveknek a meghatározása, melyektől fittebbek, karcsúbbak és egészségesebbek leszünk. Ugyanakkor fontos, hogy olyan szabályokat állíts fel magadnak, melyek nem igényelnek túl nagy önmegtartóztatást, hiszen nem az a cél, hogy ezentúl állandó hiányérzettel küzdjünk! Belefér olykor-olykor egy ünnepi menü is, egy kis süti vagy popcorn a moziban, csak tudd a mértéket és a nap többi részében próbáld ezeket a kilengéseket kompenzálni. Találd meg azokat az ételeket, melyeket szeretsz és egészségesek is, így nem fogod lemondásként megélni az új életmódot.

2. Fokozatosan hagyd el a fogyókúrát

A diéta ideje alatt biztosan szigorúbb szabályokat követsz, mint amiket utána a mindennapokban fogsz alkalmazni. Fontos, hogy ne egyik napról a másikra válts, hanem szépen lassan térj át a normál üzemmódra. A fogyókúra alatt megváltozott az anyagcseréd, az emésztésed, egészen másképp reagálna a szervezeted egy hirtelen érkező nagyobb, kalóriadúsabb étkezésre, mint korábban. Ezért adj neki időt alkalmazkodni, napról napra fogyassz egyre több kalóriát, mindig csak egy kicsivel többet, és fokozatosan hozd vissza azokat az ételeket is, melyeket a diéta alatt nem ettél.

3. Építsd be a mindennapokba a testmozgást

Elengedhetetlen! Főleg, ha a nap nagy részét ülve töltöd a munkahelyeden. Nem kell nagy dolgokra gondolni, itt is az az ideális, ha megtalálod azt a mozgásformát, ami örömet okoz, és amit még túlzott megerőltetés nélkül tudsz végezni. Ha jókedvvel csinálod és kellemes fáradtságot érzel utána, azt hosszú távon is szívesen fogod beiktatni a mindennapjaidba.

4. Fogyassz elegendő folyadékot

Nem lehet eléggé hangsúlyozni ennek fontosságát, a szervezet egészséges működéséhez elengedhetetlen a megfelelő hidratálás. Szükséges a salakanyagok távozásához, a kiválasztó folyamatok zavartalan működéséhez, ezáltal segít megakadályozni a felesleges lerakódásokat is.

5. Légy éber, figyelj a változásokra

A legjobb szándék mellett is előfordulhat, hogy kicsit jobban elengeded magad, és esetleg felszalad néhány kiló. Ilyenkor fontos, hogy vedd észre a jeleket, mielőtt megint túl sokat mutatna a mérleg, hogy ne kelljen újra fogyókúrába kezdened. A megelőzés mindig könnyebb! Gondold át, mi változott az utóbbi hetekben, és találd meg a gyenge pontot, hogy még időben kijavíthasd.

0 Hozzászólások

Hozzászólás

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.