A téli időszak mindig nagy kihívás elé állítja immunrendszerünket, hiszen a nagy hidegek és a csapadék mellett vírusok és bacilusok is körbevesznek minket. De minél erősebb az immunrendszerünk, annál jobb eséllyel kerüljük el majd a betegségeket, így érdemes kipróbálni az alábbi tippeket!

Vitaminok és ásványi anyagok

vitaminok2Ilyenkor sajnos kevesebb friss gyümölcs és zöldség áll rendelkezésünkre a tápanyag-raktáraink feltöltéséhez, és hiába kaphatóak a boltokban, piacokon, többségük jóval kevesebb vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, mint tavasszal és nyáron.
Ezért jó, ha rendszeresen szedünk multivitamin készítményt. Az immunrendszerünk legjobb barátja a C-vitamin, mely azért télen is elérhető természetes forrásból is, például a citrom, a kivi és a paprika is nagyon sokat tartalmaz.

Táplálkozás

Az előzőekben említett vitaminok, ásványi anyagok bevitele mellett a táplálkozás jelentősen befolyásolhatja immunrendszerünk állapotát. Hiszen a bélrendszer egészsége, a bélflóra állapota rendkívül fontos a bevitt tápanyagok hasznosítása szempontjából. Ha nincs rendben ez a terület, akkor hiába szedjük a vitaminokat, azok nem tudnak hasznosulni. Az élőflórás joghurtok és a rostban gazdag ételek sokat segíthetnek, együnk ezekből minél többet. És próbáljuk meg elkerülni a gyorséttermeket, készételeket, feldolgozott élelmiszereket, mert az ezekkel bejuttatott káros anyagok nehezen ürülnek ki a szervezetből.

Sok folyadék

Nemcsak a nyári meleg hónapokban fontos! Ha kevés vizet iszunk, szervezetünk hamar megérzi: lassul az anyagcsere, a vér- és nyirokkeringés, nehezebben távoznak a szervezetből a salakanyagok. Kevesebb lesz az energiánk is, fáradékonyabbak leszünk és mindez rányomja a bélyegét az immunrendszerünkre is.

Testmozgássport

Vitathatatlan, hogy a rendszeres mozgás jótékonyan hat a szervezet egészére: csökkenti a stresszt, növeli az energiaszintet, felpörgeti a keringést. Számos kutatás igazolja, hogy a rendszeresen sportolók esetében ritkábban fordulnak elő megfázásos betegségek, mint azoknál, akik nem végeznek testmozgást. Ugyanakkor túlzásba sem szabad vinni, mert a hosszabb időtartamú, nagy intenzitású edzések megterhelik a szervezetet és átmenetileg gyengíthetik az immunrendszert.

Alvás

Az alvás az immunrendszer egyik fő támogatója! A pihenés alatt a szervezet megszabadul a stressztől, felszabadulnak jótékony hatású hormonok és regenerálódnak sejtjeink. Ha nem alszunk eleget, szervezetünk kimerül és ez az immunrendszer gyengülésében jelenik meg. Próbálj meg elegendő időt szakítani a pihenésre: egy felnőtt embernek éjszakánként 7-8 óra alvásra van szüksége.

Friss levegő

Otthonunkban és a munkahelyünkön is próbáljunk törekedni rá, hogy a szoba levegője mindig friss legyen. Szellőztessünk minél többet és ne hagyjuk, hogy túlporosodjon a lakás. Szakítsunk időt arra is, hogy a szabadban legyünk, menjünk sétálni, kirándulni, korcsolyázni vagy építsünk hóembert a gyerekekkel.

Méregtelenítés
szaunaÉrdemes néha tartani egy-egy tisztítókúrát, mely lehet akár csak egy-egy nap is, gyümölcsdiéta, léböjtkúra vagy húsmentes napok formájában. Az élvezeti szereket, mint például az alkohol vagy a dohányzás ne csak ilyenkor, de általában is csökkentsük a minimálisra, mert jelentősen gyengítik az immunrendszert.
A méregtelenítés egyik legkellemesebb módja – főleg télen – a szaunázás. Hatékonyan távolítja el a salakanyagokat az izzadás révén, erősíti az immunrendszert és rendkívül jól is esik a nagy hidegben. Szaunázásról szóló cikkünket itt elolvashatod:
Az egészséges szaunázás

0 Hozzászólások

Hozzászólás

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.