Vannak időszakok, amikor az ember egyszerűen nem tud kilábalni az örökös fáradtságból, nincs energiája és még az ágyból is nehezen kel ki reggelenként. Ha ez nálad is sokszor előfordul, esetleg hosszabb ideje tart már, ideje, hogy tégy valamit ellene! Tippjeink segíteni fognak!

1. REGGELI reggelik
Ha a nap elején megadod a szervezetednek azokat a tápanyagokat, melyekre szüksége van az optimális működéshez, sokkal több energiád lesz egész nap, jobban tudsz koncentrálni és a közérzeted is jobb lesz. Fontos, hogy tartalmazzon rostokat és fehérjéket, ne csak szénhidrátot és üres kalóriákat. Remek választás például egy shake, akár felturbózva gyümölcsökkel vagy müzlivel. Egészséges, nem hizlal feleslegesen és pillanatok alatt elkészül.
Korábbi cikkünkben találhattok néhány ötletes receptet is hozzá: Wellness Reggeli

2. GYAKORI ÉTKEZÉS
Biztosan ismered az érzést, amikor ebéd után próbálsz újra a munkára koncentrálni, de legszívesebben inkább aludnál egyet. Ez bizony annak a következménye, hogy a szervezeted elkezd emészteni, energiáit erre használja fel, így kevesebb marad minden másra. Ez természetes folyamat, de lehet rajta segíteni! Egyél rendszeresen, lehetőleg ötször egy nap, kisebb adagokban. Így nem leszel farkaséhes ebédidőben és nem telíted túl a gyomrodat sem.

3. TÁPANYAGOKtanyer1
Nem meglepő, hogy a táplálkozás jelentős befolyással van szervezetünk állapotára, energiaszintünkre, koncentrációképességünkre. A megfelelően összeállított étrend sokat segíthet azon, hogy frissebb, energikusabb legyél.
A gyorsételek a sok zsír mellett rengeteg cukrot, sót, tartósítószert és más káros anyagokat is tartalmaznak, melyek bár éhségedet csillapítják, nem adják meg a szervezetnek a szükséges tápanyagokat és szükségtelenül nagy igénybevételnek teszik ki az emésztőrendszert.
Minél frissebb egy étel, annál több tápanyagot tartalmaz, ezért jó döntés sok zöldséget, gyümölcsöt enni, és a főétkezések során is minél kíméletesebb módon (párolással, grillezéssel) készült fogásokat választani.
Érdemes kerülni a magas cukortartalmú ételeket is, melyek hirtelen megemelik a vércukorszintet, majd amikor ez elmúlik, ólmos fáradtságot érzünk.

4. KOFFEIN
A koffein ördögi kört hoz létre: rövid távon felpörget, de hamarosan újra erőt vesz rajtad a fáradtság, még jobban is, mint előtte. Ráadásul, ha hozzászoksz, újra és újra a koffeinhez fordulsz felfrissülésért, és a szervezetedet is megterheli ez az ingadozás. Ha visszafogod kicsit a fogyasztását, stabilizálódik az energiaszinted, könnyebben kordában tudod tartani a fáradtságodat.

5. FOLYADÉK1
Tudtad, hogy a kiszáradás egyik első jele a fáradtság? A jól hidratált szervezet könnyebben veszi az akadályokat, jobb lesz az emésztésed, a keringésed, az agyműködésed is, tehát érdemes sokat inni! A legjobb természetesen a víz, próbálj meg minél kevesebb cukros, szénsavas üdítőt inni. Ha mégis szeretnél valami mást, mint a víz, próbálj ki gyümölcsteákat, leveseket, turmixokat. Jobban fogod érezni magad tőlük! Ha nehezedre esik betartani a napi ajánlott 2-3 litert, olvasd el tippjeinket: Vízfogyasztási tippek

6. MOZGÁS
Kicsit furcsán hangzik, hogy fáradtság ellen a mozgást javasoljuk, de hidd el, szükség van rá! Hosszú távon az edzés feltölt energiával, lendületet ad a mindennapokra és csökkenti a stresszt is, ami nagy hatással van a fáradtságérzetedre.
Természetesen nem az a cél, hogy végkimerülésig sportolj, találd meg azt a mennyiséget és mozgásformát, ami kellemesen átmozgat, de nem lesz tőle napokig tartó izomlázad. A testedzés plusz hozadéka a feszesebb, vékonyabb, izmosabb test, ami szintén hozzájárul ahhoz, hogy fel tudj pörögni.
Ha eddig nem mozogtál, és nem tudod, hogyan kezdj hozzá, olvasd el tippjeinket:
Hogyan kezdjünk el edzeni?

7. VITAMINOKwellness-pack-con-astaxantina-de-oriflame
Ha úgy érzed, a táplálkozásod során nem tudsz minden fontos vitamint és ásványi anyagot magadhoz venni, pótold ki táplálékkiegészítővel. Nagymértékben befolyásolja a teljesítőképességedet, ha ezeket a fontos tápanyagokat nem tudod megadni a szervezetednek. A multivitaminok sokat segíthetnek, hogy jobban tudj koncentrálni, több legyen az energiád. Próbáld ki a Wellness Csomagot, mely mindent tartalmaz, amire csak szükséged van. Itt több információt is megtudhatsz róla: Wellness Csomag

8. ALVÁS
Mondanunk sem kell, hogy az alváshiány nyilván nem segít abban, hogy legyőzd a fáradtságot. Sokszor csak néhány rövidre sikerült éjszakával indul, aztán hirtelen nem is emlékszel, mikor aludtál utoljára egy jót. Sok olyan helyzet van az életben, amikor nem rajtunk múlik, mennyi alvás jut, de amikor nincs akadályozó tényező, akkor próbáljunk meg odafigyelni a megfelelő mennyiségre. Ha szeretnél kicsit rásegíteni a nyugodt alvásra, próbálj természetes eredetű táplálékkiegészítőt bevetni, mint például a magnézium vagy a macskagyökér. Teremts nyugodt körülményeket, kapcsold ki az elektromos berendezéseket és próbálj meg körülbelül ugyanakkor lefeküdni és kelni minden nap. Ez segít a szervezetednek kialakítani egy stabil ritmust, melyben fel tud töltődni a napi kihívásokra.

0 Hozzászólások

Hozzászólás

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.