A pihenésre szánt hetek alatt az ember hajlamos teljesen elengedni magát, ami egyfelől jó, hiszen éppen az a cél, hogy kikerüljünk kicsit a mókuskerékből, ugyanakkor bizonyos dolgokra azért érdemes ilyenkor is odafigyelni.

Ha egészségtudatosan élsz, étkezel, rendszeresen sportolsz, vagy esetleg fogyókúrázol, akkor nagyot vethet vissza a lendületeden egy-két heti kimaradás is, amit később nem győzöl majd kompenzálni.

Tippjeink segítenek, hogy lelkiismeret-furdalás nélkül élvezhesd a vakációt!

  1. Bűnözz tudatosan

Ha úgy vágsz neki a nyaralásnak, hogy most aztán semmi sem számít, hiszen végre pihenhetsz, jónéhány kilóval többet fogsz hazahozni – és nem a bőröndben! A teljes kikapcsolódáshoz viszont szükség van arra, hogy a hasadat is kényeztesd, ezért fontos, hogy ezt tudatosan tedd. A nehezebb, kalóriadúsabb ételeket csak néhány naponta iktasd az étrendbe, a többi napon válassz valamilyen egészséges helyi finomságot. Bármerre utazol is, a nyári hónapokban biztosan találsz kedvedre valót, legyen az például halféle vagy egy különlegesebb saláta.

  1. Ügyelj a folyadékbevitelre

A hőségben még fontosabb, hogy erről ne feledkezz meg! A nap folyamán rendszeresen igyál vizet, minél többször és lehetőleg tényleg víz legyen, ne üdítő vagy alkohol. Sok esetben a szomjúság éhségérzetként jelentkezik, ezért akár felesleges plusz étkezést is megspórolhatsz, ha megfelelő mennyiséget iszol.

  1. Vigyázz az all inclusive ajánlatokkal

Ha ilyen típusú ellátást választasz, ne akard „leenni” a hotel árát, fogyassz tudatosan, mértékkel, inkább próbáld úgy kihasználni a lehetőséget, hogy változatosan étkezel, többféle újdonságot is megkóstolsz egy-egy alkalommal.

  1. Mozogj

Ne csak az jelentse a mozgást, hogy a parton fekvést gumimatracra váltod. Iktass be minden este egy kis sétát a környéken, vagy akár tervezz be olyan napokat, amikor megnézed a látnivalókat. Ha pedig itthon az életed része a sport, a nyaraláson se mondj le róla! A reggeli futás vagy egy kis parti, esetleg vízi gimnasztika ott is jól tud esni, legfeljebb kímélőbb, rövidebb változatban. Az úszás pedig kihagyhatatlan, ha vízparton nyaralsz – néha hagyd a parton a matracot!

  1. Italozz okosan

Tudtad, hogy egy koktél akár 800 kalóriát is tartalmazhat? Egy-egy alkalom persze belefér a nyaralásba, de gondold meg, milyen típusút választasz, vagy igyál helyette például bort.

  1. Napvédelem

Akár a tengerparton sütteted a hasad (de nem 11 és 3 között, ugye?), akár a hegyekben kirándulsz, a napsugarak káros hatásai ellen bizony védekezni kell. Mindig kend be magad napvédővel és óvd a fejed is kalappal vagy kendővel!

Szép nyarat, tartalmas kikapcsolódást kívánunk mindenkinek!

0 Hozzászólások

Hozzászólás

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.