Még nem döntötted el, mi lesz az újévi fogadalmad? Adunk néhány tippet, hogy egészségesebb, boldogabb, energikusabb legyél az új évben!

Fontos, hogy ne vállald túl magad, ha túl nehezen elérhető célokat tűzöl ki, hamar elveszíted a lelkesedésed. A lényeg, hogy pozitív változást hozzon az életedbe, egy kis lépés is csodákra lehet képes!

Több mozgás

Banális, de elmaradhatatlan fogadalom. Aki egyáltalán nem sportol, természetesen ne egy maraton lefutását tűzze ki, éppen elég heti egy alkalom kezdetnek, ami bármi lehet, ami örömet okoz, a kutyasétáltatástól kezdve a táncórán át az úszásig. Ha pedig már most is rendszeresen mozogsz, akkor növeld a tétet, vagy ha időnként elblicceled az edzést, akkor fogadd meg azt, hogy nem (sokszor) teszel ilyet 2018-ban.

Kevesebb cukor

A legtöbb ember jóval több cukrot fogyaszt az egészséges mértéknél. Észrevétlenül visszük be az ételeinkkel, italainkkal, sokszor olyanokkal is, amikről nem is gondolnánk. Figyelj tudatosabban az ételek összetevőire és szép fokozatosan csökkentsd a cukorbevitelt, például üdítőital helyett válassz teát, csoki helyett gyümölcsöt, tegyél kevesebbet a kávédba, süss saját süteményeket a cukrászdai helyett, vagy reggelizz péksütemény helyett zabkását, esetleg szendvicset. Ez persze csak néhány tipp, a legtöbb cukros étel helyettesíthető mással, vagy csökkenthető a cukortartalma. Találd meg azokat a megoldásokat, melyek nem jelentenek számodra túl nagy áldozatot, így biztosan be fogod tudni tartani ezt a fogadalmat!

Napi pozitív

Találd meg a jó dolgokat az életben! Sokan annyira koncentrálnak a problémáikra, hogy az szinte minden gondolatukat lefoglalja, így arra már nem marad idejük, hogy észrevegyék, mennyi pozitívum is van az életükben. Este lefekvéskor (vagy vacsoránál, kutyasétáltatás közben, amikor neked kényelmes) gondold át a napod, és tudatosítsd magadban, mi volt benne a legjobb! Ez lehet egy különlegesen finom kávé, egy kedves mondat a párodtól, esetleg egy mosoly egy idegentől a metrón, munkahelyi sikerélmény (akár apróság is), vagy ha a gyermeked jó jegyet hozott az iskolából… és még sorolhatnánk a végtelenségig… biztos, hogy a te napodban is van néhány olyan momentum, mely jó érzéssel tölt el!

Pihentető órák

Add meg szervezetednek a szükséges pihenőidőt! Testi-lelki egészséged szempontjából nagyon fontos a megfelelő feltöltődés, ezért próbálj 7-8 órát aludni éjjel, néha iktass be egy nyugodt hétvégét, amikor nincs ezer program és relaxálhatsz egy kicsit, vegyél időnként egy kellemes kádfürdőt, vagy tanulj meg meditálni.

Családi élet

Sajnos ma hajlamosak vagyunk kicsit elmenni egymás mellett, kevesebb a közös program, együtt töltött idő a családokban. Próbáljatok meg tudatosan bevezetni új szokásokat, például a közös vacsorákat vagy hétvégi reggeliket, ahol a tévé vagy a mobiltelefon helyett egymásra figyeltek és sokat beszélgettek. Jó ötlet lehet egy-egy séta is időnként, ami szintén remek alkalom a beszélgetésre. Minél több részletet ismertek a másik életéből (például munkahelyi dolgokat), gondolataiból, annál közelebb kerülhettek egymáshoz. A sok beszélgetéssel ráadásul a viták, konfliktusok esélyét is csökkenthetitek, mivel minél jobban ismeritek egymást, annál jobban megérthetitek, mit miért tesz vagy mond a másik.

0 Hozzászólások

Hozzászólás

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.