Mindenkivel előfordul, hogy úgy érzi, bármit felfalna, annyira éhes… de ilyenkor sem érdemes gondolkodás nélkül kifosztani a hűtőt és a közeli éttermeket. Összegyűjtöttünk néhány olyan ételfélét, melyet inkább kerülj a „mindjárt éhen halok” állapotban.

ERŐSEN FŰSZERES, CSÍPŐS ÉTELEK
Az erős fűszerek irritálhatják a gyomrot, mely üres állapotban még védtelenebb ezzel szemben és könnyen gyomorégés, rosszullét lehet belőle. A tejtermékek segíthetnek ilyen helyzetben, ezért ha mindenképpen egy kis erős mexikóira vágysz, előtte fogyassz tej alapú előételt vagy italt.

GYÜMÖLCSÖK
A fő oka annak, hogy nem ajánljuk, az az, hogy nem fogja csillapítani az éhségedet igazán. Természetesen nem mindegy, hogy milyen gyümölcsről beszélünk, de egy alma vagy egy kis eper nem telít el. Ezt kiküszöbölheted azzal, hogy fehérjével kombinálod, például egy kis sajtot vagy joghurtot fogyasztasz hozzá, de magvakkal is kiváló megoldás.

SNACK-EK
Az előrecsomagolt, feldolgozott élelmiszerek, mint a chipsek, kekszek, müzlik, édes szeletek nagyon csábítóak tudnak lenni, amikor az ember nagyon éhes. Mégis állj ellen a kísértésnek, hiszen ezek üres kalóriák, gyorsan megemészthető szénhidrátok, melyek után hamarosan újra ugyanolyan éhes leszel.
Jobban jársz, ha müzli helyett zabkását választasz, ami eltelít és rosttartalma miatt hosszú ideig tart az emésztése. De egy gyors szendvics is megfelelő választás, ha elérhető, akkor teljes kiőrlésű kenyérből, sok zöldséggel és hússal, tojással vagy sajttal.

SUSHI
A rizs és a szójaszósz nem jó ötlet, amikor üres a gyomrod. Előbbi a rostok hiánya miatt, utóbbi pedig rendkívül szomjassá tesz, ami könnyen összekeverhető az éhséggel, így még többet fogsz enni. Válassz salátát inkább, és ügyelj rá, hogy fehérje tartalmú összetevője is legyen.

ALKOHOL
Előfordulhat, hogy üres gyomorral érkezel egy találkozóra, és rögtön itallal fogadnak. Mivel ilyenkor sokkal gyorsabban hat az alkohol, óvatosan bánj vele. Ráadásul még éhesebbé válsz tőle. Próbálj mielőbb valamilyen ételhez jutni, mielőtt befejezed az első pohár koktélt. A sós ropogtatnivalókat pedig próbáld kerülni, hiszen ezek újra szomjassá tesznek.

TURMIXOK, SMOOTHIE-K
A „folyékony ételek” remek megoldást jelentenek például a délutáni sütemény helyett, de amikor igazán éhes vagy, ne ezt válaszd. Az agy ugyanis a folyékony halmazállapot miatt nem tekinti ételnek a turmixokat, hiába magas esetleg a kalóriatartalmuk. Ezáltal többet fogsz fogyasztani belőle, mint szükséges lenne, mielőtt elérnéd a jóllakottság állapotát. Ráadásul gyorsabban emészthetőek, így hamar újra éhes leszel. Ha mégis ilyesmit választasz, egyél mellé valamilyen ropogtatnivalót!

0 Hozzászólások

Hozzászólás

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.