Bizonyos ételek, antioxidáns-tartalmuk révén erősítik a bőr védekezőképességét a nap sugaraival szemben. Természetesen, ha napra megyünk, a megfelelő SPF faktorszámú krém mindenképpen elengedhetetlen, de ezek az ételek segítenek a bőrnek harcolni a szabadgyökök ellen, gyorsítják a sejtek megújulását és védik a korai öregedéstől is.


federal-carrots-1083235_960_720Sárgarépa

Talán ez a legismertebb napvédő étel, hiszen sok napozókrémben is megtalálható a kivonata. Kutatások bizonyítják, hogy a nap által okozott bőröregedés hatékony ellenszere a benne található karotinoid, béta-karotin.


Paradicsompari2

A benne található likopin nevű antioxidáns pigment adja a paradicsom élénkpiros színét. Minél pirosabb, annál több benne ez a hatóanyag. Szerencsére nyáron minden piacon szemet gyönyörködtetően sötét színű paradicsomok csábítanak, így nem kell sokat keresgélnünk a gazdag likopin-tartalom után. Remekül kiegészíti a napvédő krémet, segít megelőzni a leégést!

Halak

Omega-3_51524678Bizonyos halfajták híresek magas Omega-3 zsírsav-tartalmukról, és ez az, amit a napvédő hatásért keresnünk kell. Gyulladásgátló hatása révén segít megelőzni a napégést és javítja a bőr védekezőképességét, sőt bizonyos kutatások szerint a bőrrák kialakulásának megelőzésében is fontos szerepe van. Általános ajánlás, hogy hetente kétszer fogyasszunk zsíros halakat, például makrélát, pisztrángot, heringet, szardíniát és lazacot. Ez sajnos nem mindig megoldható, de remek táplálékkiegészítőkkel pótolhatjuk az Omega-3 zsírsavakat, mint például a Wellness by Oriflame Omega-3 kapszulája.

Kaliforniai paprika

A ragyogó sárga, piros, narancssárga színek a természetes pigmenteknek (karotinoidoknak) köszönhetőek, melyek A-vitaminná alakulnak a szervezetben, ezáltal javítják a bőr védekezőképességét. Minél mélyebb a paprikák színe, annál jobb!

Étcsokoládé

DarkChocBarEgy jó hír csokoládérajongóknak: a minimum 65% kakaótartalmú étcsokoládéban nagy mennyiségű flavonoid nevű antioxidáns található, mely szintén fontos szerepet játszik a bőr védelmében. Két fontos dolgot mindenképpen tartsunk szem előtt a fogyasztásakor: az egyik, hogy ellenőrizzük a kakaótartalmat, a tejcsokoládékban ugyanis már nem találhatóak meg ezek a remek tápanyagok. A másik pedig, hogy óvatosan adagoljuk, hiszen az étcsokoládé is árthat vonalainknak, ha túlzásba visszük a fogyasztását.

Zöld tea

Jótékony hatásairól már régóta hallunk nap mint nap, fogyasztásának számos előnye közül a bőr védelme csak az egyik. Polifenol tartalma erősíti a bőrt, segít ellenállnia az UVA és UVB sugarak káros hatásainak. Küzd a szabadgyökök ellen, csökkenti és megelőzi a gyulladásokat és kutatások szerint a bőrrák megelőzésében is fontos szerepet játszik.


dinnye2Görögdinnye

A paradicsomhoz hasonlóan a görögdinnye piros színét is a likopin adja, így a bőrre gyakorolt hatása is hasonló. Ahogy mondani szokták: egyél pirosat, hogy ne legyél piros! Ráadásul a hidratálásban is segít, hiszen rengeteg vizet tartalmaz, és a nyári melegben az egyik legjobb frissítő a jól behűtött görögdinnye!

0 Hozzászólások

Hozzászólás

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.