A nyár remek lehetőségeket tartogat arra, hogy finomabbnál finomabb ételekkel támogassuk egészségünket – még csak meg sem kell erőltetnünk magunkat! Persze ilyenkor is adódnak csapdák és kísértések, amikbe könnyen beleeshetünk, ha nem vigyázunk!

Összegyűjtöttünk néhány tippet, hogy mit ajánlott fogyasztani és mit érdemes inkább elkerülni a legmelegebb hónapokban!

Mit együnk nyáron?

  • Édesség helyett válassz valamilyen gyümölcsöt, vagy gyümölcsös desszertet! Ezáltal a cukor- és zsírfogyasztást jelentősen csökkentheted, mégis kényeztetheted magad valamilyen finomsággal. A gyümölcsös sütemények, pohárkrémek, vagy akár egy jó gyümölcsleves is kiváló desszert lehet!
  • A húsok terén érdemes a könnyebb, fehér húsokat, baromfit vagy halat előnyben részesíteni, mivel ezek emésztése kevésbé terheli meg a szervezetet.
  • A folyadékbevitelről se feledkezz meg! Igyál minél több vizet, és kerüld a cukrozott, palackos üdítőket. Egy enyhe limonádé vagy akár egy fröccs is remek szomjoltó. Ha pedig gyakran fogyasztasz lédús zöldségeket és gyümölcsöket, az szintén hozzájárul a nyári folyadékpótláshoz.
  • Kerüld a nehéz ételeket, vagy ha ilyet választasz, akkor a szokásosnál kisebb mennyiséget egyél belőle. Ugyanakkor fontos, hogy főtt ételt is egyél, bár nyáron hajlamos az ember szendvicseket, nyers ételeket fogyasztani a melegben. Az egészséges táplálkozáshoz azonban szükség van legalább napi egy megfelelő főétkezésre is!
  • Használd ki a lehetőségeket és tarts kerti partit, vagy menj el néhányra! A pácolt húsok, grillezett zöldségek és friss saláták tökéletes nyáresti vacsorákat jelentenek!

Mit ne együnk?

  • Tipikus strandételeket, mint például a lángos, a hamburger, a zsírban tocsogó sült krumpli. Ezekből csak módjával fogyasszunk – például a nyaralás alatt engedjünk meg magunknak néhány egészségtelenebb ebédet, de ne legyen minden hétvégén program a lángosozás!
  • Alkoholt is csak óvatosan fogyasszunk, hiszen ilyenkor kiszolgáltatottabb a szervezetünk, könnyen megárthat. A tömény röviditalok helyett válasszunk sört vagy fröccsöt az esti buliban, napközben pedig inkább hűsítsük magunkat limonádéval!
  • Túl cukros, zsíros, nehéz édességeket, mint a kürtős kalács és a fánk. Palacsintát is érdemes inkább magunknak készíteni, így kontrollálni tudjuk a zsiradék és a cukor mennyiségét, esetleg készíthetjük reform hozzávalókból, zablisztből, növényi tejből és könnyű töltelékkel.

És természetesen, bár nyáron nehezebben megy, a könnyed mozgás se maradjon ki a mindennapokból, legyen az akár egy kis úszás vagy egy esti séta a hűvösebb órákban!

0 Hozzászólások

Hozzászólás

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.