Próbáltad már a plank-et? Ha igen, tudod, hogy bár egyszerűnek tűnik, nem is annyira könnyű helyesen kivitelezni. Mégis megéri gyakorolni, hiszen nem véletlenül lett az utóbbi években az egyik legnépszerűbb edzésforma!

Mi is a plank?

A plank egy angol szó, deszkát jelent. Statikus gyakorlat, tehát egy pozíciót kell kitartani, nem végzünk közben aktív mozgást. Az alap gyakorlat a fekvőtámasz pozíciót használja, kéztámasszal vagy alkartámasszal, de számos más formája is kialakult már, például térdtámaszos változat kezdőknek, oldalsó plank, vagy az egylábas verzió.

Milyen hatása van?

Elsősorban a hasizmokat és a törzs izmait dolgoztatja meg, de számos más izom is segít, ezért rendkívül hatásos a gyakorlat. Emellett javítja a testtartást, az egyensúlyérzéket, és serkenti az anyagcserét is.

Mire kell figyelni gyakorlat közben?

  • ne engedd le a csípődet vagy told ki a fenekedet, mert ez esetben a hát alsó részére túl nagy terhelés kerül, a központi izmok pedig nem dolgoznak eléggé.
  • ne nézz fölfelé vagy előre, mert megfájdul a nyakad és nem azok az izmok fognak dolgozni, amiknek kellene. Nézd a földet a karjaid között, így a nyakad egyenes lesz.
  • ne domborítsd a hátad, mert a hasizmok úgy nem tudnak megfelelően aktiválódni

Hogyan vágj bele?

Egyszerűen kezdd el! Erőnléted függvényében válaszd ki azt a pozíciót, melyet a legkönnyebben meg tudsz tartani – helyesen! – és mérd az időt, ameddig sikerül kitartani. Végezd a gyakorlatot minden nap és növeld az időt, ahogy erősödsz, egyre tovább fogod bírni! Majd jöhetnek az újabb, nehezebb pozíciók és ezeket akár váltogatva is alkalmazhatod.

Jó plank-elést mindenkinek!

0 Hozzászólások

Hozzászólás

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.