A mediterrán országokban szokásos ebéd utáni pihenő sajnos a kontinens más részein nem divat – pedig több szempontból is hasznos lehet egy kis szundítás ebéd után!

Az ember bioritmusa igényelné a napközbeni alvást, ezért van, hogy ebéd után fáradtnak érezzük magunkat. Ilyenkor, jönne el ugyanis a pihenés ideje, ha hallgathatnánk a testünk jelzéseire. Sokan hiszik, hogy csak a jóllakottság mellékhatása az álmosság, de ha megfigyeljük, akkor is érezzük, ha nem ettünk sokat előtte.

A modern világban ritkán nyílik lehetőség arra, hogy engedjünk a csábításnak, hiszen hogyan is nézne ki, ha egyszer csak ráborulnánk az íróasztalra szundítani egyet? Néhány munkahely támogatja dolgozói ilyen módon történő felfrissülését, és akár kanapéval, külön helyiséggel is rendelkezik e célra, ez azonban igen ritka, leginkább az otthonról dolgozók próbálhatják ki, milyen hatása van, ha pihennek egy kicsit a nap közepén.

Egy rövid alvás után a szervezet felfrissül, éberebbek leszünk, és jobban tudunk koncentrálni, ezáltal a hatékonyságunk is javul. Csökken a stressz szintje és a vérnyomás is, és kutatások szerint ez akár a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát is csökkenti.

Fontos, hogy a sziesztát azért ne nyújtsuk túl hosszúra, mert könnyen az ellenkező hatást érhetjük el. A legtöbb ember átlagosan 30 perc alatt kerül a mélyalvás fázisába, ezt érdemes elkerülni, különben fáradtabban ébredünk, mint ahogy lefeküdtünk. Tehát a délutáni szunyókálás ne legyen több 30 percnél!

0 Hozzászólások

Hozzászólás

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.