Ha minimum 3 litert, akkor ne is olvass tovább, mert biztosan alkalmazod már tippjeink nagy részét. De ha még van hova fejlődnöd ezen a téren, akkor fogadd meg tanácsainkat és igyál többet – leginkább vizet!

viz_korTudtad, hogy egy újszülött szervezete 75 százalék vizet tartalmaz? Felnőtt korunkra ebből már csak 60% marad, majd idősebb korban tovább csökken a víz mennyisége. A szervezet víztartalmának fokozatos csökkenését jól jelzik a bőrön megjelenő ráncok, amelyek a bőr kötött víztartalmának csökkenése miatt alakulnak ki. A vízvesztés következtében a bőr veszít feszességéből és rugalmasságából, így a kor előrehaladtával emiatt is ügyelni kell a megfelelő mértékű folyadékfelvételre.

Testünk optimális működéséhez naponta testsúly 30 kg-onként legalább 1 liter tiszta víz szükséges, de a nyári nagy melegben és intenzív sportolásnál ez felmehet a duplájára is.
A dehidratáció, azaz a szervezet vízhiánya számos tünettel jelentkezhet, némelyikről nem is gondolnád, hogy az ivás lesz a megoldás rá! Néhány példa:

  • Fáradékonyság, energiaszint csökkenése
  • Szédülés, émelygés
  • Száraz bőr, száj, szem
  • Emésztési problémák: reflux, székrekedés
  • Éhségérzet – igen, bizony néha nem is enni, hanem inni kíván a szervezeted
  • Cukor és szénhidrát utáni sóvárgás

viz2A következő jogos kérdés, hogy mit igyunk?
Természetesen az elsődleges ajánlás a tiszta, szénsavmentes víz. Aki egy kicsit több ízre vágyik, kiegészítheti a napi folyadékmennyiséget természetes gyümölcs- és zöldséglevekkel, levesekkel is, de lehetőleg kerüljük a cukrozott és szénsavas üdítőket.

.

És most következzenek a várva várt tippek! Mit tehetsz, hogy ne felejts el megfelelő mennyiségű folyadékot magadhoz venni?

  • Mindig legyen nálad víz!

    Az irodában vagy otthon tarts a kezed ügyében egy másfél literes üveget, így mindig szem előtt van, és jól látod rajta, hogy hol tartasz a folyadékbevitellel.
    Ha pedig elindulsz valahova, vigyél egy fél literes kis üveget és például várakozás közben kortyolgass belőle.

  • Indítsd be a reggelt!

    Amikor fölkelsz, első dolgod legyen egy nagy pohár víz megivása. Még jól is esik, hiszen ébredéskor általában szomjasak vagyunk, ráadásul szuperül beindítja a napot, meglátod majd, hogy hamarabb elmúlik a reggeli álmosság és enyhülnek a sötét karikák is a szemed alatt.

  • Sok kicsi sokra megy

    Amikor csak alkalom adódik vagy eszedbe jut, igyál néhány kortyot, például ha elmész egy ivókút mellett vagy melegíted az ebédedet.

  • Nagy kortyok

    Próbálj a szokásosnál nagyobb kortyokat inni, ezzel is több folyadékot fogyasztasz. Van, aki a szívószálra esküszik, van, aki üvegből tud kényelmesebben inni, mint pohárból… próbáld ki, hogy neked melyik módszer a legjobb.

  • Evés előtt egy pohárral

    Praktikus megoldás, hiszen egyébként is jó eséllyel a konyhában vagy, vagy olyan helyen, ahol kéznél van a víz. Ráadásul fogyókúrához is remek tipp, hiszen így sokkal kevesebbet fogsz enni!

  • Add a bőrápolási rutinhoz!

    Amikor egyébként is hidratálsz (krémekkel és arcápolókkal), gondolj a belső hidratálásra is és igyál egy kis vizet az arclemosás után.

  • Ízesítsd és tedd változatossá!

    Természetesen nem arra biztatunk, hogy cukrot használj, de remek limonádék készíthetőek például különböző gyümölcsökből, zöldségekből, sőt fűszerekből is (például a bazsalikomos víznek frissítő, üde íze van). A gyümölcsteák is jó szolgálatot tehetnek, a jobb minőségűek igazán ízletesek cukor hozzáadása nélkül is.

  • Programozd át az étkezéseket!

    Minél több levest, lédús friss gyümölcsöt és zöldséget eszel, annál több folyadékhoz jut szervezeted, így a vízből is elég egy kicsit kevesebbet innod.

  • Állíts be emlékeztetőt!

    Ha rendszeresen elfelejted az ivást, állíts be emlékeztetőt a telefonodon, ami néhány óránként eszedbe juttatja, hogy ideje inni.

  • Modern megoldás mobil applikációval

    A legtöbb telefonra már többféle alkalmazás is elérhető, melyek kontrollálják a vízfogyasztásodat és figyelmeztetnek, ha elmaradsz a napi tervtől.

Neked melyik tipp vált már be? Melyiket fogod kipróbálni?

0 Hozzászólások

Hozzászólás

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.